Tuesday, August 19, 2014

Drama

Assalamualaikum :D

Saya cuti sekarang ni :D Jadi macam rajin sikit nak update Blog yang hampir nak berlumut ni.

Ok sekarang ni, Malaysia dilanda dengan lambakan drama Melayu yang kebanyakan di adaptasi dari novel. Memang tak dapat dinafikan novel yang diadaptasi banyak yang mengklasifikan Hero yang sempurna,tough, kaya dan sebagainya. Tapi nak buat macam macam mana kan? Memang fitrah manusia suka kan yang cantik dan sempurna ye dak?

Drama sekarang yang hangat di pertontonkan ( hah, tudia bahasa jiwa bangsa :) ) kalau tak silap kat TV3 drama Rindu Awak 200%. Memang tak dinafikan lah yang Hero dalam drama tu cukup best, dimana dia tu tough nak mati, ada rupa, and pilot kott. Kemon guys? siapa yang tak suka lelaki yang macam tu. Sembahyang pon complete (dalam drama tu lah, realiti tak tahu lah pulak) So, at the same time lelaki lelaki kat luar sana yang tak seperti Hero tersebut mula lah rasa tergugat ye dak? kah!

Saya ada baca satu tweet kat twitter saya, tak sebenarnya banyak. Ok, tweet tu ada lah berbunyi macam perempuan mengharap terlalu tinggi dalam mencari teman hidup kerana terpalit dengan lambakan drama yang disiarkan sejak kebelakangn ini. Ok, sekarang ni bagi pihak saya, nak tanya lah. Ada ke lelaki nak perempuan yang tak ada nilai? Saya masih ingat masa Drama Nur Kasih di tayang kan. Kaum lelaki sangat memarahi Hero tersebut kerana tidak menghargai perempuan sebaik dan secantik Nur. Masih ingat kah anda wahai kaum Adam? Jadi sama lah kami disini, yang agak mementingkan kesempurnaan.

Jadi cuba bawak bertenang dalam menilai seorang perempuan. Kalau dah hidup bersama and still takda kerja, rumah dan segala keperluan asas? Macam mana hidup nak bahagia? So, fitrah manusia kan nak bahagia jadi bukan masalah perempuan kalau mereka memilah atau mengharap atau meng'set' high sekalipun dalam pemilihan pasangan hidup. Saya percaya kamu kaum lelaki juga begitu. :D :D

No comments:

Post a Comment