Sunday, February 23, 2014

Ahad, Gombak.

Assalamualaikum semua :D

Sihat tak readers ? (well , macam ramai sangat lah kan readers). Rasa macam dah lama tak update blog terchenta ni. Last update entry Tamat kursus tu kan? Nak kata kat sini lah yang Gua busy lah kan. Padahal makan tidur je kerja.

Sem lepas, result final exam tak berapa nak menarik sangat, jadi agak kecewa. Takpa sem ni Gua nak tebus balik semua.

Tak sebenarnya bukan nak cerita pasal result exam tu. HAHA. Saja saja dihari Ahad di bumi Gombak ni tangan gatal pulak nak menaip tu yang bukak blog ni. Sem ni, Gua dah start ambil core course Gua yang hardcore nak mati tu hah. Gua ambil Islamic in Malay World and History of Malaysia. Hoyyeah, dua subjek ni yang buat Gua nervous nak pergi kelas tiap hari. Bukan sebab lecturer tak best ke apa, tapi sebab lecturer yang ajar Gua tu terlampau bijak, yang menyebabkan Gua takut nak buat kesalahan. Tapi belajar kan untuk betulkan kesalahan. Jadinya Gua haruslah tukar mentaliti Gua ni. And sekarang ni sebenarnya Gua tengah buat assignment Islam in Malay World pasal Ottoman and Aceh relationship, well kat sini Gua nak cakap yang Gua dapat tahu banyak benda woo. Lepas baca article yang tebal nya kalah kamus dewan dan pustaka, internet souce and etc tu Gua dapat rasakan yang banyak sebenarya yang Gua tak tahu tentang dunia ni. Rasa malu pulak dah, sebab duduk je dekat Malaysia, orang Melayu pulak tu, tapi tak pernah nak kaji pasal tanah sendiri. Nasib baik Allah bagi peluang untuk belajar semua ni sebelum terlambat.

Lagi nak cakap pasal apa eh. Ooo, Gua nak kongsi sikit cerita sedih yang terjadi. Salah seorang dari member baik Gua (nampak tak kat situ yang Gua ni banyak kwn baik) sakit, kalau tak silap Gua penyakit tu nama SLE, dimana sel baik berperang sesama sendiri. Sebenarnya Gua tak berapa nak percaya pada mulanya, sebab dia tu jenis yang macam takkan ada penyakit lah nak datang. Bila dapat berita tu, Gua sedih la jugak, ada jugak member Gua yang lain menangis sebab terkejut and tak sangka. Sekarang ni dia ambik study leave, sebab doktor kata kena rehat. Jadi kami semua ni dah rancang nak pergi melawat dia kat Seremban tuh. Nak tengok condition dia :) Nak cakap pasal rindu tu memang tak payah cakap lah, of kos lah rindu, sebab Kuliyyah kami kebanyakkan semua satu bumbung and bila pandang kanan ke kiri ke depan ke belakang ke mesti nampak geng sendiri. So, bila dah pandang semua arah, nampak yang lain tapi tak nampak dia, tu sedih tu :'(.

Nanti bila Gua and member lain dah pergi tengok dia Gua update lagi.

Wasalam :D

No comments:

Post a Comment